Is jouw website 2 of 3 jaar oud? Dan is er een goede kans dat er zonder de juiste onderhoud ook geen updates uit zijn gevoerd en je website mogelijke problemen heeft die niet perse zichtbaar hoeven te zijn voor bezoekers.

Veel mensen die een website zelf maken, of een website bij iemand kopen zoals bij een niet officieel bedrijf als een kennis of een hobbyist dat geen onderhoud versterkt bij het afleveren van de website denken goed te zitten na de aankoop.

Dit is echter niet het geval. Een website heeft de nodige onderhoud nodig tijdens zijn bestaan. Hier praten we over plug-in updates, thema updates en WordPress updates. Als deze niet correct worden uitgevoerd kunnen er problemen ontstaan op de korte of lange termijn

Waarom zijn updates zo belangrijk?

Het kan uiteraard ook zijn dat je je website prima up-to-date hebt gehouden maar je simpel weg een verouderde website hebt. Het internet veranderd razend snel en jezelf aanpassen aan die veranderingen is nooit verkeerd voor je website, bezoeker en zoekresultaten.

In de tussentijd is het goed mogelijk dat er een hoop content is toegevoegd of Google veranderingen heeft gemaakt in wat hun graag zien op een website.

Het is uiteraard de bedoeling dat de bezoekers zicht prettig voelt op de website en goed van pagina naar pagina kan scrollen en klikken. Dit noemen we gebruikers vriendelijkheid oftewel: User Experience.

Wat is fijn voor de bezoeker en wat niet? Dit kan helaas af en toe veranderen en de bezoeker krijgt een steeds modernere kijk op webdesigns en gebruik van websites.

1. Een copyright die oud is

Een van de makkelijkst te herkennen out-of-date teken is een copyright jaar dat niet op het huidige jaar staat. Dit is te vinden in de footer, helemaal onderaan de website. Dit moest vroeger altijd handmatig worden bijgewerkt maar tegenwoordig zijn hier applicaties voor. Veel website hebben dit niet bijgewerkt en is daarom ook vaak een teken dat de website niet up-to-date is.

2. Geen social media vindbaarheid

Een modern, strak ontworpen website maakt het zo eenvoudig mogelijk te verbinden met uw social media. Het gaat hierbij om logo’s en links naar de verschillende sociale mediasites zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, SnapChat, en meer.

Websites die niet hun sociale media koppelingen bevatten kunnen worden weergegeven voor out-of-touch. U bent ook niet ten volle te profiteren van de waardevolle synergie die uw social media en website samen kunnen bouwen in Google.

3. Langzame laadtijd

Google let goed op het feit of jou website langzaam of snel laad. Uiteraard krijgen websites met een snellere laadtijd voorrang boven de website met een langzamere laadtijd. Dit spreekt uiteraard ook uit research dat bezoekers een hoge verwachting hebben qua laadsnelheid van pagina’s en hierom ook erg belangrijk is voor je Google ranking en de bezoeker op je website te kunnen houden.

4. Mobiel vriendelijkheid

Verschillend in wat voor branche je bedrijf zich bevind komen 40% tot 70% via hun mobiel of tablet op jouw website. Dit is uiteraard een hoop. Is jou website niet geoptimaliseerd of mobiel vriendelijk heb je een goede kans dat je website gepasseerd zal worden door zowel de bezoeker als Google.

Websites die mee vormen in  verschillend soorten maten van schermen noemen we ook wel responsive of mobiel vriendelijk. Als dit niet het geval is en jouw banners, oproep tot actie, tekst vakken of afbeeldingen vallen uit of staan niet netjes weergeven is het scherm zal een update nodig zijn.

Hoe maak ik mijn website mobielvriendelijker?

5. Flash of Java? NEE!

Flash en Java zijn een grote nee in modern webdevelopment. Als jou website nog steeds elementen van Java of Flash gebruikt dan raadden wij jou sterk aan om een re-design te implementeren zonder deze elementen.  De meeste mobiele telefoons kunnen Java en Flash niet aan en Google Chroome die is zelf gestopt met hen te ondersteunen.

Dit is dus de evolutie van het web. De wereld van webdesign veranderd snel. En als jij niet up –to-date bent, kan dat problemen veroorzaken.

6. Je website ziet er verouderd uit

Eerlijk zijn tegen jezelf. Kijk rond bij je competitie en want vind je van de website die jij bezit en stel jezelf de vraag: “Is mijn website minder, even goed of beter dan je concurrentie. Vraag het ook eens aan collega’s, vrienden en familie.

Het is mogelijk dat jou website stak en netjes is, maar het “strak en netjes” van 2004 is uiteraard al een heel andere “strak en netjes”  dan die van 2019. Wij bij YrWebsite focussen ons erg op de nieuwste modernisatie binnen de webdesign wereld en wij zien ook dat erg veel veranderd is in de afgelopen jaren.

Zo heb je de “ingeboxte website”. Dit was vroeger erg in, nu helaas minder. Dit vind google en zowel een groot percentage van de bezoekers is uit onderzoek gebleken.

Hier een verschil tussen een ouderwedse website en een website uit 2019.

7. Errors en slechte gebruiksvriendelijkheid

Er is bijna niet zo vervelend als op een website te komen, waar je hoge verwachtingen van hebt na minuten of uren lang Googlen en je kan niet vinden wat je zoekt op de website, alles zit verstopt, links werken niet en foto’s worden niet geladen. 8 uit 10 bezoekers zou binnen 7  seconden de terug knop hebben gevonden en door gaan naar de volgende website. Zonde!

Stel jezelf de vraag: Hoe zou ik zelf door een website heen willen surfen? Schrijf dit uit en maak het of geef het door aan jouw webdesigner!

Pin It on Pinterest

Ga je akkoord met de cookies regel? Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close