Waarom heeft mijn bedrijf een website nodig? Dagelijks surfen er 2.4 miljard mensen op het internet, van die 2.4 miljard heeft 90% wat gekocht of
contact opgenomen met een bedrijf in de laatste 12 maanden. Dat zijn mooie getallen voor de internet ondernemer!

Het maken van een website hoeft niet moeilijk te zijn. Zeker niet met de software die beschikbaar is op dit moment.

90% van alle internetgebruikers doet een aankoop of neemt contact op.

Het is ongelofelijk hoeveel mensen tegenwoordig gebruik maken van het internet. Er zijn zelfs voorspelling over het aantal internetgebruikers in 2020

1.Het straalt autoriteit uit

Deze dagen gebruiken meer een meer gebruikers het internet om te zoeken wat ze nodig hebben. Via de zoekmachines, social media of mond op mond reclame kunnen ze op jouw website te recht komen.

Een professionele uitstraling is eigenlijk onmisbaar in dit tijdperk van het internet. Is je website gemakkelijk en ziet het er goed uit voor het oog dan zal je al gauw een streepje voor hebben op de rest. Een strakke uitstraling kan bepaald zijn voor een conversie.

Een slecht navigerende website kan je serieus omzet kosten. Kijk eens rond bij de concurentie om te kijken hoe hun het doen op het internet. Ziet het er beter uit dan jouw eigen website? Liggen er kansen? Wat is hun online tactiek om een bezoeker om te zetten naar klant?

Misschien gebruiken ze ook wel WordPress en hebben ze en thema die jij mooi vindt.

In ieder geval een mooie website straalt iets uit en kan je ook nog eens wat opleveren.

2.  Bespaar geld met een website

Net als met de start van je onderneming zal het in het begin ook zo gaan met je website. In het begin zal het waarschijnlijk best wat tijd kosten voordat alles goed staat. Het mooie van een website is, is dat je alles kan automatiseren.

Je kan automatische bezoekers omzetten in een lead en ze via een email campagne overhalen om uit eindelijk jouw product of dienst aan te schaffen.

Stel eens voor dat je een maandelijks aantal nieuwe bezoekers hebt op je website. van de 1000 bezoekers die maand schrijven 300 in voor jouw nieuwsbrief en na 2 weken e-mail marketing kopen 100 mensen jouw product. En dat allemaal geheel geautomatiseerd. Klinkt goed toch?

Het klaar zetten hier van vraagt natuurlijk wel wat tijd. Het maken van goede landingspagina’s, schrijven van je emails en het optimaliseren van je pagina’s voor SEO. Maar als het eenmaal staat, staat het.

3. Het zal je klanten altijd up-to-date houden

Stel je hebt een onderneming waarbij je vaak de mensen op de hoogte moet houden zoals een evenementen bureau. Je hoeft niet iedereen te mailen maar je kan het op je website zetten en er een mailtje uit sturen zodat ze de pagina kunnen bekijken met alle informatie.

4. Een website werkt 24/7

Een website is 24/7 beschikbaar voor zowel de vaste klant die zijn diensten of producten haalt bij jouw bedrijf maar ook voor de potentiële klant.

Ten alle tijden is het mogelijk om producten of diensten te bekijken en eventueel te bestellen of een offerte hiervoor aan te vragen. Dit is natuurlijk erg handig voor als het in de avonduren of weekend is als jouw eventuele kantoor of winkel gesloten is.

De verkoop kan gewoon door gaan! Een ding is zeker, tegenwoordig gaat veel via het internet. Shoppen voor kleding, boodschappen maar ook dienstverleningen als bijvoorbeeld een schilder of een adviseur aanvragen.

Met de lifestyle van deze dagen hebben mensen weinig tijd om te bellen, langs te gaan of uitgebreid te tijd te nemen om in een winkel de snuffelen. Sta voor deze doelgroep klaar, en bied hen een mooie website voor hun benodigdheden!

5. Een website maakt het mogelijk om je doelgroepen te verbreden

Vooral met de zoekmachines kan je eigenlijk bezoekers aantrekken door het hele land. Wil je uitbreiden dan kan je zelfs internationaal gaan. Het hebben van een website opent veel deuren.

  • Je bereikt mensen die je normaal gesproken niet bereikt
  • Je kan gemakkelijker nieuwe niches ontdekken
  • je bereik wordt groter
  • je kan gemakkelijker (inter) nationaal gaan.

6. Het bied je een optie om je werk te laten zien aan het publiek

Het maakt niet uit in welke business je actief bent, een website zal altijd een plek zijn om het ten toon te stellen.

Een webshop voor de verkopers in bijvoorbeeld de detailhandel, een portfolio voor o.a. fotografen, schilders, designer en evenementen planners, een sfeerproeverij voor een restaurant of ecologisch praktijk dat laat zien met welke gemeentes het bedrijf gewerkt heeft.

Vraag hierbij reviews aan je klanten en je komt betrouwbaar, geloofwaardig en goed over!

7. Een website scheelt je tijd

Informatie over je bedrijf geven aan potentiële klanten kost uiteraard tijd, aan de telefoon, face-to- face, via de e-mail etc. Via een website kan je alle pagina’s aanmaken die wens baar zijn om deze informatie te verstrekken voor de klant.

Hier kan de klant alle informatie zoeken die nodig is en eventueel een FAQ (veel gestelde vragen) bekijken. Als deze vraag er niet tussen staat, is er altijd de mogelijkheid om contact op te nemen via de contactpagina.

Dit is dan mogelijk 24/7 en klanten kunnen informatie opzoeken, terwijl jij verder aan je business aan het werken bent!

8. Het verbeterd je klantenservice

Misschien verkoop je een milieuvriendelijk product en wil je graag delen hoe je het best kan recyclen, of je bent een accountant en je wilt graag cliënten advies geven over hoe je het best je boekhouding kan bijhouden.

Het bijvoegen van de eerder genoemde FAQ, een of meerdere pagina’s met artikelen over dit onderwerp of een blog sectie waarin je wekelijks nieuwe activiteiten of onderwerpen bespreek met je bezoekers.

Pin It on Pinterest