Je website aanmelden bij Google, wij leggen stap voor stap uit hoe je dit moet doen.

Een ding wat we dan allemaal graag willen is onze website goed vindbaar maken via Google. Je hebt de juiste keyworden gebruikt, goede content gecreëerd en je design netjes, strak en gebruiksvriendelijk en mobiel gemaakt.

Op het moment dat alles staat zoals en gewenst en je gaat online of publiceert je pagina of bericht, ben je dan direct zichtbaar in Google? Nee helaas werkt dat niet zo snel.

Google die heeft automatische tools om dit automatisch te laten gebeuren, dit duurt helaas wel 1 tot 4 weken voordat Google de content ‘gecrawld’ heeft. Crawlen is het doorzoeken van een website door een bot van Google.

Hiervandaan kan Google jouw website indexeren en bepalen wat jou positie zal zijn binnen de zoekmachine.

Veel mensen zullen er niet op zitten te wachten om dit proces van dagen of weken te uit te zitten voordat Google de website geïndexeerd heeft, daarom kan je als eigenaar van een website je website handmatig aanmelden bij Google en dit proces versnellen. Hoe sneller aangemeld bij Google, des te sneller kan de SEO optimalisatie beginnen.

1. Aanmelden via Google Add URL

Je kunt je website, of pagina aanmelden via Google Add Url. Dit een van de simpelste aanmelding methodes en kan gedaan worden via https://www.google.nl/intl/nl/add_url.html

Let hierbij wel op dat je de complete url toevoegt op het aanmeld formulier. Denk hierbij aan:

  • Http/Https
  • .nl/.com/.org etc.

2. Aanmelden via Google Search Console

Jezelf aanmelden op Google Search Console is handig voor de mensen die al een Google Account hebben en/of zich graag willen aanmelden bij Google. Als je deze nog niet hebt kun je die hier aanmaken  en volg de volgende stappen:

  1. Maak je Goole Account aan ( Sla over als je deze al hebt )
  2. Ga naar Google Search Console en log in
  3. Geef de url link  van het domein die je wilt toevoegen  (bvb. https://yrwebsite.com). Check voor de zekerheid in je browser of jouw website met https of http begint en of er wel of geen www. staat voor jou URL. Staat dit er niet? dan hoef je dit ook niet hier in te voeren.
  4. Kies een manier om te verifiëren dat jij de eigenaar bent van de website en volg de instructies binnen Google Search Console. Je kan je goed verifiëren via je FTP. Als je deze optie kies krijg je link te zien die kunt downloaden, als dit bestand is geüpload in jouw FTP (dit is het handigst via een programma als FileZilla). Als dit is geüpload kan je terug naar je Google Search Console en je website verifiëren.

Naast het proces van aanmelden is het ook super fijn om met de Google Search Console te werken. Het is een hulp programma voor developers of ondernemers om hun website bij te houden en te optimaliseren. het bied naast een ingang voor Google ook allerlei handige informatie voor jouw website zoals foutmeldingen voor niet bestaande pagina’s, sitemaps, nieuwe pagina aanmelden, een opinie van Google over hoe mobiel vriendelijk jouw website is en na een bepaalde periode kan je zelf een keyword reseach doen op welke keyworden jouw website vindbaar is!

Lukt het niet om je website te koppelen? Of kom je er simpelweg niet aan toe? Neem dan contact met ons op! Bij YrWebsite is er altijd wel een developer aanwezig die de klus voor je kan klaren!

3. Je website delen via Social Media

Een van de snelste manieren om Google te laten weten dat je website bestaat is via social media. Door je website link te vermelden op social media zal je Google er op wijzen dat jouw website bestaat. De gemiddelde Facebook gebruiker tussen de 18 en 30 jaar oud heeft gemiddeld 300 vrienden. Laat dit in jou geval meer of minder zijn, dat betekend dat je website terecht komt bij een leuk aantal vrienden of volgers. Dus naast dat je Google erop wijst dat je website bestaat, kan je ook gelijk je vrienden of volgers vertellen waar je mee bezig bent, je bedrijf laten zien en wie weet wat potentiële klanten binnen vissen!

Tips betreft social media

  • Eigenaar van een bedrijf of organisatie? Het is altijd handig om daar een Facebook profiel voor aan te maken binnen Facebook. Dit kan via je persoonlijk profiel aangemaakt worden. Hier kan je precies kiezen wat voor soort branche je zit, en alle informatie van openingstijden tot website informatie kan er in worden verstrekt!
  • Via dit zakelijke profiel kan je ook al jou vrienden van je persoonlijke Facebook profiel uitnodigen om je pagina leuk te vinden. Zo komen er in een klap wat bezoekers op je Facebook profiel en/of je website!

4. Linkbuilding

Vraag een andere website je website te vernoemen in een blogpost, artikel of ander bericht. Zodra jou website vernoemd word binnen een ander domein zal jouw website opgevallen worden door Google als een bestaand domein en zijn weg binnen Google starten. Naast het feit dat linkbuilding jouw website in de radar van Google kan brengen. Is het ook nog eens extreem goed voor je website en domein sterkte. De aantal links zullen Google duidelijk maken hoe belangrijk jouw website het en dit zal postieve voordring brengen in je Google Ranking.

Vijf voorbeelden om dit te doen:
1. Je website inschrijven bij startpagina’s
2. Gastbloggen voor andere websites (binnen jouw branche)
3. Social Media
4. Kopen van links
5. Links ruilen met andere websites
6. Het inhuren van een SEO specialist
7. Comments op een andermans artikel (Geen spam)

Lees onze top 7 tips voor linkbuilding!

5. Na het aanmelden?

Na het aanmelden bij Google, kom je in aanmerking bij Google om gevonden te kunnen worden. Dit wilt helaas niet zeggen dat je daadwerkelijk goed vindbaar bent. Het is een ieders droom van een ondernemer op bovenaan in Google terecht te komen, dit is helaas niet zo simpel als het lijkt. Bij dit geval zal er gewerkt moeten worden aan SEO (Search Enginge Optimalisatie). Dit kan op talloze manieren en ik een grote uitdaging. Hier praten we over bijvoorbeeld kwaliteit content, goede keyword research, headers en titels, internal en exteral linkbuilding, een snel ladende website, LSI (Latent Semantic Indexing) en natuurlijk een Google vriendelijk design op je website.

Lees onze SEO checklist: 10 tips om beter te scoren op Google

Pin It on Pinterest

Ga je akkoord met de cookies regel? Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close